Rozliczanie za konkretne pozycje

Model rozliczania za efekt możliwy jest dzięki ścisłemu określeniu słów kluczowych. Odbywa się ono dzięki współpracy klienta z agencją. To właśnie z osiągnięcia jak najlepszych pozycji w wyszukiwarce na konkretne frazy pobierana będzie opłata. Przygotowanie prostego zestawienia, zawierającego listę słów kluczowych oraz miejsca strony w rankingu, które na nie zdobyła pozwala na określenie kwoty, jaką powinien zapłacić klient za usługę pozycjonowania.

Choć dzięki temu modelowi płatności klient jest zobowiązany do zapłaty tylko za efekt działań pozycjonerów, to musisz mieć świadomość, że system ten nie zawsze się sprawdza. Może prowadzić do różnego rodzaju nadużyć, które w skrajnych przypadkach spowodują nałożenie kary na stronę. Co najistotniejsze jednak – przy opłacie abonamentowej działania nie są długofalowe. Oznacza to, że wysoka pozycja strony zazwyczaj nie utrzymuje się tak długo, jak ma to miejsce w przypadku, gdy pozycjonowanie opłacane jest w formie abonamentu.

Rozliczanie w stałym abonamencie

Ten model zapłaty polega na ustaleniu wspólnej stawki między klientem a agencją. Kwota ta ma być uiszczana co miesiąc. Co ważne, jeśli zdecydujesz się na rozliczanie w abonamencie, pamiętaj – jest on niezależny od osiągniętych pozycji oraz od ilości prac, jakie wykonane będą w danym okresie. Podsumowanie działań nad SEO stanowi raport, wysyłany klientowi w określonym dniu co miesiąc. Dzięki niemy możliwe jest kontrolowanie prac specjalistów.

Dużą zaletą tego typu rozliczenia jest dowolność w wyborze odpowiednich fraz kluczowych, na które pozycjonuje się stronę. Dodatkowo możliwe jest bardzo dokładne i wnikliwe rozplanowanie działań, jakie mają zostać wykonane w określonym czasie trwania umowy między stronami.

Model płatności w stałym abonamencie jest rekomendowany przez większość agencji SEO. Dlaczego? Pozwala budować zaufanie, ale także lepsze zrozumienie wobec branży klienta i jego potrzeb. Musisz pamiętać, że tylko długofalowa praca nad pozycjonowaniem przynosi wymierne efekty w postaci ruchu na stronie oraz większej konwersji.