Doświadczenie i współpraca z innymi markami
Ludzie wybierają najczęściej firmy, które mają kilkuletni staż w danej dziedzinie. To gwarancja wysokiej jakości i kompleksowości działań! Pierwsze pytanie, jakie należy zadać więc agencji, która ma zająć się pozycjonowaniem danej strony, to właśnie kwestie doświadczenia oraz współpracy z innymi markami. Po to, aby zyskać pewność co do jej kompetencji, warto poprosić do portfolio lub case study.
Sposób pozycjonowania strony
Kluczem do właściwie prowadzonych działań SEO jest przygotowanie kompleksowej strategii. Warto więc wiedzieć, jak agencja chce pozyskiwać linki do witryn lub w jaki jeszcze sposób poprawi jej widoczność. Istotne jest precyzyjne zaplanowanie poszczególnych elementów prowadzonych działań. Można zapytać również o szacowany czas, w jakim spodziewać się pierwszych efektów – należy jednak pamiętać, iż dokładne określenie tego momentu jest niemożliwe.
Efektywnie wykorzystywany budżet
Kosztorys, który przedstawia godna zaufania agencja marketingu internetowego, powinien zawierać nie tylko narzędzia pracy oraz opcje wykonania usług dodatkowych – takich jak wprowadzenie optymalizacji na stronie czy zaprojektowanie jej. Dodatkowo powinno się także wiedzieć, jakie pomysł chce realizować firma oraz czy dobrze interpretuje cel pozycjonowania danej strony.
Raportowanie osiągnięć i mierzenie efektów
Jeśli chce się prowadzić przemyślane oraz przynoszące efekt działania z zakresu SEO, trzeba analizować pozycje witryny na konkretne hasła w poprzednich okresach. Dlatego ważne jest, aby agencja wykonywała comiesięczne raporty, które w prosty sposób ukażą, co udało się poprawić w działaniach nad lepsza widocznością strony, a co jest jeszcze do dopracowania. Najistotniejsza w mierzeniu efektów będzie kwestia zadbania ruchu wygenerowanego na serwisie, poziomu konwersji oraz wartości sprzedaży.
Stały kontakt ze spacjalistami
Współpraca z firmą zajmującą się pozycjonowaniem witryny jest niezwykle ważnym elementem, który gwarantuje powodzenie prac SEO. Dlatego też odpowiednia agencja zapewnia stały kontakt ze swoimi specjalistami – i to za pośrednictwem wiadomości e-mail, jak i telefonicznie.