Zanim poznasz odpowiedź na to pytanie, musisz dowiedzieć się, czym jest kompleksowy audyt SEO. To dokument, który zawiera wszelkie wytyczne odnośnie Twojej witryny, wskazujące, co należy w niej poprawić, zoptymalizować, a co stanowi mocne cechy serwisu.

Bez audytu nie ma szansy na wdrożenie właściwych działań z zakresu pozycjonowania!

Jaki jest cel audytu SEO? Dzięki niemu możesz mieć pewność, że Twoja witryna zyska lepsza widoczność w Google, a serwis stanie się przyjazny i przystępny dla użytkownika.

Teraz pora, abyś dowiedział się, co znajdzie się w tym dokumencie.

  1. SŁOWA KLUCZOWE – są niezbędne do odniesienia sukcesu w pozycjonowaniu. Dlaczego? To właśnie odpowiednio wybrane frazy pozwalają osiągać wysoka pozycję w rankingu Google. Stąd też w każdym kompleksowym audycie witryny powinny znaleźć się propozycje wybranych słów kluczowych, które pozwolą na wypracowanie dobrego miejsca na kartach wyszukiwarki. Aspekty, które bierze się pod uwagę podczas ich wyboru, to m. in. konkurencja, wymagania klienta, specyfika jego branży, miesięczna liczba wyszukać danej frazy oraz budżet, którym się dysponuje. Tak powstaje lista słów – wyrażeń odpowiednich pod kontem SEO.
  2. PROPOZYCJE MOŻLIWYCH NOWYCH FRAZ – monitorowanie słów kluczowych, które w przyszłości mogą stać się alternatywą lub uzupełnieniem obecnej listy jest ważnym składnikiem sukcesywnych działań nad pozycjonowaniem. Pozwoli ono na szybkie reagowanie na zmieniające się trendy w branży. Nic tak nie ułatwia tego zadania, jak analiza zachowań potencjalnych, jak i obecnych klientów. Dodatkowo warto zwrócić także uwagę na zachowanie konkurencji.
  3. TREŚĆ NA STRONIE – czyli materiały, które mają zaciekawić użytkownika, jednocześnie wpływając także na lepszą widoczność strony w przeglądarce. W jaki sposób mogą to zrobić? Powinny być przede wszystkim oryginalne, wartościowe dla algorytmu oraz internautów, a także zachęcające do wykonania konkretnej akcji, przez co wspomagające sprzedaż. Co najważniejsze – nie mogą stanowić kopii informacji z innej strony! Na co jeszcze należy zwrócić uwagę analizując treści? Na współczynnik ich ilości w stosunku do kodu strony, a także ich zadowalającą, a najlepiej wysoką jakość merytoryczną.
  4. NASYCENIE TREŚCI WYBRANYMI FRAZAMI – sprawdzenie dostępnych na stronie materiałów obejmuje także zbadanie, jak wiele odpowiednich słów kluczowych zawierają. To właśnie one powodują, że pozycja witryny w rankingu Google może wzrosnąć.

Jesteś ciekawy innych elementów, które koniecznie powinny znaleźć się w audycie SEO? Dowiesz się tego w dalszej części naszego cyklu!